Tarta na słodko z masłem orzechowym i mascarpone

Tarta z masłem orzechowym
Dawno nie było tutaj czegoś co mogło by osłodzić ciężki tydzień. Dlatego postanowiliśmy to zmienić. Jednak, żeby nie było za słodko to dodaliśmy trochę masła orzechowego.

Tarta na słodko z masłem orzechowym i mascarpone


SKŁADNIKI CIASTO:

- 250 g mąki pszennej
- 100 g masła
- pół szklanki cukru drobnoziarnistego lub cukru pudru
- szczypta soli
- 1 jajko

Mąkę z jajkiem, pokrojonym drobno masłem, cukrem i szczyptą soli za pomocą miksera łączymy ze sobą. Następnie, ugniatając tworzymy jednolitą gładką kulę, którą możemy włożyć na pół godziny do lodówki. Formę na ciasto smarujemy dokładnie masłem. Wyjmujemy ciasto z lodówki rozwałkujemy je na stolnicy i układamy w naszej formie. Ciasto dziurkujemy widelcem i wkładamy do piekarnika na około 20 minut w 180 stopniach.

SKŁADNIKI MASA:

- 100 g masła orzechowego
- 250 g mascarpone
- 2 tabliczki czekolady mlecznej

Masło orzechowe łączymy dokładnie z serem mascarpone, najlepiej za pomocą miksera. Tak przygotowaną masę wykładamy na nasze wcześniej upieczone ciasto. Ważne, żeby trochę ostygło po wyjęciu z piekarnika. Całość wkładamy do lodówki na około 30 minut. W tym czasie rozpuszczamy czekoladę w kąpieli wodnej. Rozpuszczoną czekoladę wylewamy na masę, zostawiamy w lodówce do zastygnięcia i po około godzinie możemy delektować się pysznym, łatwym w przygotowaniu ciastem.

SMACZNEGO!!!

Brak komentarzy:

Zostawiając komentarz na blogu, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez system komentarzy zgodnie z jego polityką prywatności.

Obsługiwane przez usługę Blogger.